Nat blad

P1200380

De wind heeft het afgevallen blad in een hoek naast het huis geblazen. Handig. Terwijl mijn wijnboer diverse inspecties en werkzaamheden uitvoert, prop ik het gebladerte in manden en kruiwagen. Waarna ik weer hulp krijg bij de afvoer ervan. Zo, dat ruimt op. Binnenshuis snort de verwarming en zijn er geen grote ongemakken aangetroffen zoals vorig jaar, toen een paar uilen voor nogal wat ravage hadden gezorgd. Mijn nieuw aangeschafte elektrische deken is een van de beste aankopen sinds jaren. Ik lig niet meer verkrampt in een kil en klam bed en slaap als een os. Eén minpuntje is het miezerweer. Je wordt er namelijk toch kletsnat van.

 

7 thoughts on “Nat blad

Geef een reactie

