Annie en Greet

P1200290

Vorige week zag ik een nieuw boek ‘het ABC van Annie MG’ voorbij komen bij DWDD. Waarmee meteen een stroom herinneringen bij me op gang kwam.  Het Fluitketeltje en Dikkertje Dap; ik ben ermee opgegroeid. Dat laatste lied zing ik nog regelmatig voor de kleinkinderen. Onze zoon speelde lang geleden in een schoolvoorstelling van Otje een antiquair. Hij was het ook die mevrouw Schmidt Annie en Greet noemde. Toevallig liep ik onlangs in Den Haag langs een school die de naam van deze koningin van het Nederlandse vers draagt. Op de zijkant van de school glijdt Dikkertje Dap van de giraffe. Dat beeld klopt niet met mijn voorstelling. Want waar zijn de rode laarsjes?

3 thoughts on “Annie en Greet

Geef een reactie

