Moeder en kind

P1200327

‘Wat vond je van Karel Appel?’vroeg mijn moeder tijdens het koffie drinken. ‘Heb je moeder en kind nog gezien?’ Daar moest ik even over nadenken maar voor ik kon antwoorden vertelde mijn moeder dat ze er een afbeelding van gezien had en grondig bestudeerd. ‘Noem zo’n kunstwerk niet zo’, vond ze. Want hoe ze haar best ook had gedaan, niets in het kunstwerk deed haar in de verste verte denken aan moeder en kind. ‘En al die mensen die nu ineens allemaal naar die expositie toe hollen, vinden die dat nou allemaal mooi?’ Bedankt Karel. Want dit soort gesprekken aan de tafel bij mijn ouders op een druildag zoals deze, maken mijn dag meer dan mooi.

4 thoughts on “Moeder en kind

Geef een reactie

