Kwellen

P1200297

Hoever of beter hoe lang moet je doorgaan in een boek dat niet echt boeit? Ik kan er slecht tegen om een boek niet helemaal uit te lezen. Iemand deed mij eens de volgende suggestie: lees de eerste honderd bladzijden maar trek daar je leeftijd vanaf. In mijn geval zou ik dan op bladzijde 35 kunnen besluiten of ik verder ga of niet. Dus laat ik het feest van Ammantini aan me voorbij gaan, na 127 pagina’s. Want…

P1200298

… ik verheug me nu al op zondag. Dan duik ik in het boek dat ik gisteren aanschafte en waarvan ik zeker weet dat ik het tot de laatste zin uitlees. Dat deed ik namelijk ook met de eerdere boeken van deze schrijfster.  Nam meteen nog even onderstaand boek voor één euro mee. Een jeugdklassieker, die ik tot mijn schande nooit heb gelezen. Voor een goed boek is een mens is nooit te oud. Als ik het uit heb, gaat het door naar onze kleinzoon. Je bent namelijk ook nooit te jong voor een goed boek.

P1200299

12 thoughts on “Kwellen

  1. Dat is nou zo’n leuke bijkomstigheid van boeken: als je er na een bepaald aantal bladzijden nog steeds niks aan vindt……… huppekee, dichtslaan en iets anders gaan doen of lezen. Hm, lezen is ook doen natuurlijk 🙂

  2. Ik heb vandaag eenzelfde beslissing genomen: gestopt met het lezen van een (Duitstalig) boek dat me maar niet kon boeien. Gebeurt me niet vaak moet ik zeggen. Dat boek van Annejet van der Zijl zal ik (proberen te) onthouden.

  3. kreeg ik toch zojuist een appje van onze Wesley (11 jaar) uit Den Bosch, dat hij in de zon een spannend boek aan het lezen was. Oorlogswinter van Jan Terlouw…toeval bestaat niet, Emie!!

Geef een reactie

