Vriendelijk verzoek

Afgelopen week zijn er meer dan honderdtwintig fietsen uit de Delftse grachten op gedregd en afgevoerd. Om de rondvaartboten het komende seizoen weer zonder obstakels te kunnen laten varen, was dat een noodzakelijke ingreep. Daar kan mijn gestolen fiets wel tussen liggen, bedacht ik me. Ik pleit ervoor om bordjes te plaatsen met HIER GEEN RIJWIELEN DE GRACHT IN FLIKKEREN. En het bord dat ik achter een Delfts raam tegenkwam inspireert me tot DON ‘ T EVEN THINK OF STEELING MY BIKE.

Cisca vindt dat ze weinig te melden heeft, maar kwam gelukkig toch met een aardige up date over haar leven in Servië.

4 thoughts on “Vriendelijk verzoek

  1. Haha ik vraag me af hoeveel dat helpt. Hier in Amerika hangen van die borden met dreigementen. Zoals ‘verboden te parkeren anders 100 dollar boete’. Schrikt veel meer af dan ‘hier geen fietsen plaatsen’. 🙂

  2. Zou het met de grote stad contra een kleine plaats te maken hebben, Marthy en Inge? Jullie boffen in elk geval en ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er in één seizoen dus 120 fietsen de gracht in gaan. En dan is het waarschijnlijk pas een deel zijn van het aantal gestolen fietsen. Laat iedereen toch met z’n handen van andermans spullen afblijven

  3. Hier thuis of in de buurt is van ons nooit een fiets gestolen. Wel een mini-tractor en van oprit een fiets van een vriendje, maar dit terzijde. Middelste is wel 2 (mooie) fietsen kwijtgeraakt door diefstal toen hij nog in Breda studeerde en woonde. Wellicht liggen die daar ook in de gracht …

Geef een reactie

