Nonna vult in

DSC_0022-001

Er ligt een verzoek van onze kleindochters om hun vriendenboekjes in te vullen. Dan moet je vragen beantwoorden als ‘wat wil je later worden’. Waarop ik ‘oud’ invul maar een vijfjarig vriendinnetje schrijft ‘Elsa’. Dat is een tekenfilmfiguurtje uit de Disneyfabriek, heb ik recent bijgeleerd. Als de meisjes later groot zijn, is het wel aardig om te zien wat de juf, je vader en klasgenootjes je toewensten. Ik hoop in elk geval nog heel lang deel te mogen uitmaken van hun leven en ik ben reuze vereerd dat ze mij ook als vriendinnetje zien.

kleur bekennen 13

6 thoughts on “Nonna vult in

  1. Eigenlijk vind ik het jammer, dat deze vriendinnenboekjes in de plaats zijn gekomen van het poëziealbum. Op school kreeg ik die boekjes ook om in te vullen, maar ik ben als juf niet de vriendin van die kinderen, dus ik had moeite met het invullen ervan. Terwijl ik met alle liefde een mooi gedicht als aandenken aan hun schooltijd bij mij in de klas zou willen schrijven.

    • Ik ging er vanuit dat de vriendenboekjes náást de poëziealbums bestaan. Onze kleindochters zijn nog te jong voor zo’n poëziealbum maar je hebt absoluut een punt. ik zal het ook eens navragen bij hun moeder, onze dochter, die lerares op een basisschool is.

  2. wat heerlijk he om”vriendin” van je kleinkinderen te mogen zijn. Soms wel vermoeiend na de 10e keer verstoppertje spelen, maar vervelen doet het nooit

Geef een reactie

