Gereedschap

DSC_0004

Na de uiterst vrouwelijke handtas die ik zaterdag liet zien, maak ik vandaag ruimte voor iets mannelijks. De heer des huizes kreeg onlangs een antiek kistje met scheergereedschap. Er zitten zelfs per stuk verpakte mesjes in.  Die op hun beurt weer netjes in koperen foedralen bewaard worden. Puimsteen, slijpsteen en een barbiermes maken het compleet. Niet dat het gebruikt gaat worden, hoor. In onze grote badkamer in Italië krijgt het een mooi plekje.

In Servië is het nieuwe jaar pas een paar dagen oud. Dat begon voor Cisca en haar familie met pech. Lees erover in het speciaal door haar geschreven rubriekje op mijn blog.

7 thoughts on “Gereedschap

  1. ook mijn vader had zo,n scheerkist en iedere zaterdag kwam die te voorschijn. Ik vond het altijd een wonder dat die spiegel precies paste. Iedereen moest stil zijn , want anders zou hij zich snijden bij het scheren (en stiekum hoopten wij daarop want dan kwam de aluin te voorschijn en oh wonder dan stopte het bloeden meteen).
    Dank Marja voor je wens, we weten tot nu toe nog steeds niet waar we op kunnen rekenen en ondertussen heeft nog het een of ander het begeven.

  2. Wat een leuke nostalgie… mijn vader had zo’n kist met scheerspullen. Hij gebruikte dat op onze boot zomers. Was weer van zijn vader (mijn opa dus) geweest. Met de ingezeepte scheerkwast ging hij mijn broer en mij vaak achterna….

Geef een reactie

