Handtas

DSC_0032-001

Kom op dames, schreef Marthy gisteren nadat zij haar handtas met inhoud op haar blog met ons had gedeeld. Dus doe ik niet flauw en laat ik hier zien waarmee ik zoal loop te sjouwen. Dit zijn zo’n beetje de drie tassen die rouleren deze winter. De linker is handig vanwege de ondiepte maar onhandig want altijd een hand bezet. De  bruine en groene buidel zijn fijne schoudertassen waarin ik echter altijd tot aan mijn ellebogen op zoek moet naar mijn spullen.

DSC_0035-001

Mijn zakagenda, een adressenboekje en mijn mobieltje. Die laatste in een fleurig blauw hoesje, waardoor de vindbaarheid vergroot wordt in de buideltas. Een moderner mens combineert agenda en adressen in het mobieltje, maar ik ben zover nog niet. Wordt aan gewerkt.

DSC_0037

Zonnebril in hoesje, leesbril, uitvouwbaar tasje voor onverwachte boodschappen en zakdoekjes.

DSC_0042

Italiaans blikje met minipepermuntjes, gestippeld etuitje met lenzenspul, spiegeltje en lippenstiif en mijn rode portemonnee van geverfde vissenhuid. Gekocht in Thailand vorig jaar en door formaat en kleur weer makkelijk op te diepen. DSC_0041-001

Sleutelbos, pen en notitieboekje. In het stippelhoesje zit mijn compacte Lumix camera. Afhankelijk van mijn bestemming, mik ik spullen uit mijn tas want ik heb een hekel aan te veel gesjouw.  Maar heb wel een voorliefde voor tassen in het algemeen.

8 thoughts on “Handtas

  1. Jouw portemonnee heeft dan wel dezelfde kleur als de mijne maar is veel mooier en nieuwer. En die agenda in je smartphone is echt handig, Emie. Ik kan nu zelfs telefoneren en tegelijkertijd in mijn agenda kijken.

Geef een reactie

