Taalgebruik

DSC_0040Het was gelukkig droog toen ik vanmorgen naar de kapper liep. Althans; het regende niet. Over een smalle gracht, op een nog smaller stoepje liep ik opgewekt mijn zesweekse knipbeurt tegemoet. Er passeerde een busje dat mij de volle laag gaf door idioot hard door de plassen te rijden. ‘Lul’ riep ik keihard. Zó hard dat een mevrouw vóór me zich omdraaide en ik me genoodzaakt voelde mijn excuus voor dit taalgebruik te maken. Dat was niet nodig, vond ze. We liepen samen een stukje op. ‘Hier ga ik naar binnen, dan droog ik weer op’, zei ik ter hoogte van de kapper. ‘Doe hem de groeten, ik zat er gistermiddag’, riep ze me na. En inderdaad, ze had een leuk en goed geknipt koppie.

9 thoughts on “Taalgebruik

  1. ik moet zeggen , zulke taal gebruik ik niet. Mijn ouders waren heel erg streng en zulke taal werd niet geduld. Wat mij hier opvalt is dat men, hier in Servie, heel veel vloekt en scheldt, en het maakt ze niet uit als er kleinen kinderen bij zijn.Alle lichaamsdelen worden benoemd en er zijn verschillende variatie’s op het amerikaanse f… you . Als het op ons erf gebeurt zeggen we er altijd wat van

  2. Ik probeer me altijd in te houden. Stamt nog uit de tijd dat de jongens klein waren en ik geen fout voorbeeld wilde zijn. Maar in dit geval had ik waarschijnlijk ook hartgrondig iets in die trant gezegd 🙂

    • Ik schrok ook van mezelf en had dit zeker niet gezegd als er (klein)kinderen in de buurt waren, Inge. Maar het leek erop dat de man het erom dééd. Het was eruit gefloept voor ik er erg in had.

Geef een reactie

