Gezegde

DSC_0038Bij welk spreekwoord of gezegde heb jij een foto? Voor stuureenfoto wil ik altijd een nog niet gepubliceerde archieffoto gebruiken. Dus dat was even zoeken geblazen. Ik kwam tenslotte uit bij ‘Gekken en dwazen schrijven op muren en glazen’. Hier een bekraste muur uit Gubbio. In de Via Felice Cavalotti om precies te zijn. In feite is hier ingekerfd en dat vind ik zo mogelijk nog erger. Ik hou niet van geklad op andermans muren. Hoewel kleurrijke graffiti soms artistiek kan zijn, blijf ik rechtlijnig zeggen dat iedereen van andermans spullen af moet blijven. Daar zijn weer een heleboel tenzij’s bij te bedenken maar daar gaat het hier even niet over.

6 thoughts on “Gezegde

  1. Het is een heel oude gewoonte. Op het koninklijke slot Fredensborg is het al eeuwen de gewoonte dat officieel bezoek hun signatuur of een spreuk in de ramen krassen. Zo vindt je de handtekening van o.a. Tsaar Nicolai (die was met een Deense prinses getrouwd), vele koningen en koninginnen, presidenten en vele andere. In totaal zijn er 239 ruiten met inscripties.

    • Ha, ha! Je hebt gelijk, Marthy er zit een zekere schoonheid in (reden waarom ik ook vaak dit soort dingen op de foto zet). Maar als het mijn mooie Umbrische stadsvilla was, zou ik er toch zwaar de pé in hebben dat een ander die bekrast.

Geef een reactie

