Met stip

P1200115De Delftste Hout is een recreatiegebied dat goed onderhouden wordt. Zelfs als volgens de nieuwste inzichten omgevallen bomen en kreupelhout gewoon moeten blijven liggen, zie je dat er bomen aangemerkt worden om er tussenuit te halen. Een beetje lucht scheppen tussen de in elkaar groeiende kruinen is noodzaak. Net zo goed als ik vandaag in huis lucht schep door de hele kersttroep te ontmantelen. En heel veel weg te doen in de zin van ook daadwerkelijk naar kringloop of afval te brengen. Dat heeft niet alleen met het nieuwe jaar te maken. Ik ben, zoals velen, bevangen door het ‘minder is beter’ virus. Een van de weinige virussen die ik nog graag een tijdje bij me hou.

5 thoughts on “Met stip

  1. Het fijne van dat virus is dat het nooit meer terugkomt. Want als je eenmaal in een less is more huis woont, dan wil je niet anders meer. Het geheim : je blijven afvragen of je iets wel echt nodig hebt en of je überhaupt blij van meuk wordt. Meestal is het antwoord nee.

    Ik lees sinds kort bij Gerlinde van Valhalla. Zij is in deze materie een grote inspiratiebron 😉

Geef een reactie

