Koos

DSC_0023Deze man was mijn favoriet in het programma ‘Nooit meer alleen’ van omroep Max. Vijf ouderen werden een jaar gevolgd. Zij hadden allemaal de wens hun eenzaamheid op te heffen en kregen daarbij hulp. Die hulp bestond vooral uit het inzichtelijk maken van hoe ze in hun isolement terecht waren gekomen. Bovendien kregen ze een zetje in de rug maar moesten het toch verder zelf aanpakken. Koos, weduwnaar, verloor het afgelopen jaar zijn enig kind. In de slotuitzending gisteravond was duidelijk te zien hoe veerkrachtig mensen kunnen zijn. Een hoopvol resultaat van een programma waar ik met genoegen naar keek. Vooral dankzij Koos.

5 thoughts on “Koos

  1. Koos is een charmante man die heel goed zijn gevoelens kan verwoorden, dat maakte hem tot de publiekstrekker van deze serie. Ik had meer met To, stugge Drentse uit Hoogeveen. Wat had ze het moeilijk en daarom vond ik haar erg flink om voor een gezelschap van vrouwen een spreekbeurt te houden over eenzaamheid. Voor een middenstandsvrouw van haar generatie is dat een enorme stap.

      • Natuurlijk klaagde To (te)veel, maar het sterke van haar vond ik dan weer dat zij dat zelf uiteindelijk inzag en toegaf. We worden niet allemaal met een makkelijk karakter geboren.

  2. Mijn voorkeur ging ook uit naar die charmante Koos. Het was weer een goed MAX programma waaruit kijkers, die in dezelfde situatie verkeren, misschien veel inspiratie kunnen halen. Duidelijk werd wel, dat je het allemaal zélf moet doen maar ook….. dat je best hulp mag vragen.

Geef een reactie

