Overvloed

P1200053Momenteel lees ik Gouden Jaren, een boek geschreven door Annegreet van Bergen met als ondertitel: Hoe ons dagelijks leven in een halve eeuw onvoorstelbaar is veranderd. Aangezien ik meer dan een halve eeuw oud ben, gaat het dus ook over mijn leven. Ik moest er direct aan denken toen ik vanmiddag voor de deur van ons huis deze stapel oud papier zag liggen, wachtend op de ophaaldienst. Veel dozen van bolpuntcom en dat zegt wat over ons veranderd koopgedrag. De berg was bovendien extra groot, vanwege het Sinterklaasfeest. Binnen in de centrale hal ligt de kerstboom al klaar. Komende zondag gaan we samen met een vaste groep buren de boom optuigen. Decembermaand: van het ene feest in het andere.

6 thoughts on “Overvloed

  1. Heb het ook grotendeels gelezen bij mijn ouders. Mooi boek. Ik ben blij met de gezondheidszorg en het gemak van communiceren van tegenwoordig maar voel me geloof ik meer thuis in die tijd, dan in de huidige.

Geef een reactie

