Dame in Prieel

P1200023Terwijl ik vandaag een begin maak met het opknappen van een paar oude stoelen, laat ik graag een kleurrijk portret zien. Het hangt momenteel in het Gemeente Museum in Den Haag en is geschilderd door Leo Gestel in 1913. We zien een mondaine vrouw met kort haar en een sigaretje, een loei grote hoed en fruit en drank voor haar neus. Behoorlijk decadent als je het mij vraagt. De bekleding die ik op de stoelen ga doen past wel in dit kleurrijke sfeertje. Ik hoop de stoffeerdersklus voor de feestdagen af te hebben. Of het nou mooi wordt of niet, ik kom er hier op terug. De tentoonstelling kan ik van harte aanbevelen.
Dienstmededeling: Cisca uit Servië heeft me weer gemaild. Zie in menu of zwarte balk.

3 thoughts on “Dame in Prieel

Geef een reactie

