Locatie Antoniushove van het MCH

DSC_0015Al tien jaar ben ik weg uit het ziekenhuis waar ik zeventien jaar werkte. Vandaag was er een open dag want de nieuwbouw wordt in gebruik genomen. Het is er prachtig geworden en voor de klinische patiënten zijn er schitterende éénpersoonskamers gerealiseerd. Over alles is nagedacht en het resultaat is bijzonder mooi. Ik ontmoette veel oud collega’s en voelde me ogenblikkelijk weer thuis. De patiënten die er in de toekomst zullen verblijven doen dat in elk geval in een gastvrije omgeving. Al ben ik me zeer bewust dat iedereen liever buiten de poorten van zo’n huis blijft. O ja, die enorme berg hersenen is een informatiestand, die na vandaag weg zal zijn.

2 thoughts on “Locatie Antoniushove van het MCH

  1. Hier woonden wij natuurlijk heel dichtbij op de Kersengaarde. Onze oudste twee zijn daar geboren en zo herinner ik me nog wat ingreepjes. 😉
    Aan welke kant is er bijgebouwd?
    O ja, Robbert en zijn broers en zussen zijn in het oude Antoniushove geboren tussen 1943 en 1958.

    • De nieuwbouw is aan de kant van de Kersengaarde gekomen, Marja. Als jullie er waren blijven wonen, had je dus nog dichter bij het ziekenhuis gewoond. De oude woonflat/zusterhuis is gesloopt en op die plaats komt nu een radiotherapiebunker.

Geef een reactie

