Delfts Blauw

P1190948
P1190950
Waar kwamen jullie Delfts Blauw tegen? luidt de vraag van stuureenfoto. Op bijna elke straathoek, kan mijn antwoord zijn. Maar da’s nogal voor de hand liggend als je in het centrum van Delft woont. Ik liet hier al eens wat straatmeubilair zien. Dus zocht ik het nóg dichter bij huis, beter gezegd in huis. Aan een zoldermuur hangt een verzameling bordjes waaraan een herinnering kleeft dan wel louter om het feit dat ze van Delfts blauw aardewerk gemaakt zijn. Als ik in een kringloop zo’n bordje tegenkom voor een luttel bedrag, mag ie mee naar huis en krijgt hier zijn plek.P1190947

4 thoughts on “Delfts Blauw

  1. Jaaa leuk is dat! Hier in Bogotá weet ik het ook te vinden 😀 In een museum staat wat Delfts Blauw dat een hele rijke mevrouw ooit uit Nederland heeft meegenomen 😉

Geef een reactie

