Tassengolf

DSC_0014Als je, zoals ik, elke dag even gaat blogbuurten bij Moeskers Moestuin kan het haast niet anders dan dat je ook gegrepen wordt door haar enthousiasme om zelfvoorzienend te leven. Ze startte onlangs een tasjesactie, je kunt er alles over lezen op de sidebar van haar blog. Aangezien ik het idee sympathiek vind en nog stapels oude dekbedhoezen, tafelkleden en andere lappen heb, ben ik ook maar eens begonnen met het maken van tassen voor de weggeef. Met de opdracht aan de ontvanger om geen plastic tasjes meer te gebruiken. Want al dat plastic komt, in minuscule deeltjes, uiteindelijk in de voedselketen terecht. En dat willen we niet.

5 thoughts on “Tassengolf

  1. het weigeren van plastic zajes deed ik in Nederland al. Hierin het dorp zijn ze nu na ruim 8 jaar gewend dat ik geen plastic zakjes wil. Maar wij zijn hier met 4 volwassenen in huis dus er komen best wel plastic zakjes binnen. Die worden natuurlijk hergebruikt. Een klein voorbeeldje; vanmiddag waren mijn man en ik in een ijzerwarenzaak, ik kocht daar een dweil en die ging zo mijn tas in. Mijn man kocht een paar scharnieren en spijkers die netjes in papier ingepakt werden en hij liet het toe dat de winkeljuffrouw er nog een plastic tasje omheen deed. Wat een waanzin zeg ik dan en hij lacht dan heel vriendelijk naar mij.

  2. Super plan! Ikzelf gebruik hier zo een mooie stevige tas van de AH Haha. Sommigen vragen waar ik die toch vandaan heb 😉 Ondanks dat komen er toch wel veel plastic tasjes thuis. Die hergebruiken we allemaal als vuilniszakken 🙂

    • Dat hergebruiken van plastic tasjes en zakken doen wij ook, Sabine. Men kijkt hier in de supermarkt heel gek als je een prijssticker rechtstreeks op een meloen of komkommer plakt. Dat blijven we desondanks doen, Maar bij een kilo perziken wordt dat moeilijk.

Geef een reactie

