Evenwicht

DSC_0046In Nederland is het vandaag de dag van de duurzaamheid. Dat geeft mij bloginspiratie. Onze zonnepanelen en houtvoorraad leveren ons energie en warmte. Het houthok is opgebouwd uit oude kratten waarin destijds de terrastegels zijn aangevoerd. Goed bezig dus, qua duurzaamheid. Twee huizen, twee auto’s en een paar keer per jaar heen en weer vliegen vormen het tegendeel van duurzaam bezig zijn, ik ben me dat zeer bewust. Echter; we proberen ons terrein van drie hectare op een milieuvriendelijke manier in stand te houden en waar mogelijk te verbeteren. Bij langere afstanden in Nederland en Italië nemen we als het even kan de trein, plastic tasjes worden geweigerd of hergebruikt en bezoek aan kringloopwinkels is favoriet. Binnenkort ga ik, in navolging van Moesker, stoffen tasjes maken. Hoe het met de balans van onze duurzaamheid staat is maar de vraag. Het bewustzijn is er.

5 thoughts on “Evenwicht

  1. Weliswaar één auto en weinig of geen vliegreizen en alles wordt gescheiden ingeleverd, maar alsnog denk ik dat het met de duurzaamheid bij ons nog veel beter zou kunnen.

  2. Ik dacht altijd goed bezig te zijn door een ‘schone’ diesel te rijden ….
    Ik weiger al jaren plastic zakjes, ik scheid ook al jaren heel secuur ons afval. Oud papier wordt apart opgehaald evenals glas en verpakkingsmateriaal. Ons water voor verwarming, douche en zwembad wordt verwarmd door de zon (maar alleen als die schijnt 🙂 ). Maar dan ook hier twee (t)huizen, auto’s en (vlieg)reizen van en naar. Oei.

Geef een reactie

