Droog

DSC_0067Laatst kwam ik een blogje tegen waarop iemand zegt dat ze zo van volle waslijnen houdt. Kijk maar even hier. Nou, dan ben ik verkocht hoor, want ik heb dezelfde, niet helemaal goed te verklaren, voorliefde. Zo’n was die strak tegen een gevel hangt, zie je hier vaak. Als Hollandse vrouw ben ik geloof ik meer van de wapperende was in de bolle wind. Maar goed, in de hitte tegen een schaduwgevel wil zelfs een spijkerbroek wel drogen. Voeg er een schilderachtig huisje aan toe en mijn dag kan niet meer stuk.

10 thoughts on “Droog

  1. Haha grappig. Hier is het dus heel ongebruikelijk de vuile (of schone) was buiten te hangen. Je ziet het echt NOOIT. Ik zou mijn was graag op het balkon willen hangen, maar wegens deze onuitgesproken wet dat je je was niet buiten hangt doe ook ik dat dus niet. Daarom is jouw foto extra leuk om naar te kijken 😀

    • Nou ja, zeg! Dat wist ik niet. Jammer ook want niets is zo prettig als beddengoed dat in de frisse wind gedroogd is. Hoe doen arme en kleinbehuisden dat dan? Mooi blogonderwerpje?

      • Ik heb werkelijk geen idee… Misschien dat de arme mensen wel was buiten hangen? Inderdaad een mooi onderwerp om eens uit te zoeken 😉

  2. Heerlijk, wapperende of ook stille was aan de waslijn of droogmolen. Volgens mijn dierbaren heb ik wat dat betreft een tic: alles moet netjes hangen, t-shirts bij t-shirts, sokken paarsgewijs bij elkaar. Heerlijk, ik kan daar echt van genieten 🙂

  3. Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een collectie van “waslijnfoto’s”. Gisteren nog eentje gemaakt in Volterra.
    Mary-Ann

Geef een reactie

