Fleurig

P1190280Afgelopen maandag stonden we op het station van Dordrecht. Aan hoge palen hingen kunstplanten. Armetierige kunstplanten, die inmiddels behoorlijk verkleurd waren. Wat een armoedig gezicht en zo’n mooie stad als Dordrecht onwaardig. Dan doet Delft het echt stukken beter. Aan elke brug en aan veel lantarenpalen hangen tweekleurige geraniums. Een kleine tankauto rijdt iedere dag door het centrum om ze te voorzien van water. Een hoop werk en waarschijnlijk niet goedkoop. Maar een stad die graag toeristen trekt en ook voor zijn eigen burgers aantrekkelijk wil zijn, moet er wat voor over hebben. Ik vind het de kosten waard. Het kan zijn dat in het centrum van Dordrecht ook mooie planten hangen, hoor. Maar haal dan wel die lelijkerds op het station weg.

13 thoughts on “Fleurig

  1. Ik kwam als kind jaarlijks 6 weken in Delft bij Oma, was er bijna 40 jaar niet geweest tot vorige week . Wat was ik verrast….Het is zo mooi gebleven en zelfs mooier geworden. Alles met zoveel zorg gerestaureerd en gepland. Geen lelijke, schreeuwende winkels in de binnenstad. Top!!

  2. het station is vast geen onderdeel geweest van de route die de koninklijke
    familie heeft genomen , dan zou het wel anders zijn geweest.
    liever geen planten aan een paal dan kunstplanten.
    gr.grt.ria

  3. Kunstplanten op het station? Daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Die hebben vast gedacht: lekker makkelijk te onderhouden 😉 Ik moet trouwens ook maar eens naar Dordrecht haha

  4. Mooie foto van die geraniums en de gracht op de achtergrond. En verder ben ik het helemaal met je eens, weg met het plastic en besteed zorg aan het groen in de steden en dorpen. Volgens mij worden mensen daar gelukkig van. Ik wel tenminste.

Geef een reactie

