Meeëten

DSC_0023Eigenlijk is het helemaal geen lelijk bloemetje en ik denk dat het voornamelijk door zijn sterke geur komt dat Afrikaantjes niet zo populair zijn. Toch heb ik er heel wat opgekweekt dit jaar. Handig in de moestuin tegen insecten zegt men. En ook maar een paar in een leuke schaal op de tuintafel, omdat de mieren daar in colonne overheen banjeren. Niet dat die mieren zich er iets van aantrekken en zolang ze niet over mijn bord lopen mogen ze best wat kruimels meepikken. Aan onze tafel is plaats voor iedereen.

9 thoughts on “Meeëten

  1. Op de Rotterdamse groenten/fruit markt. Mag je niet meer zeggen : mag ik van U
    10 Marokkanen ….wanneer je sinaasappels uit Marokko wilt.
    Zou je nog wel naar Afrikaantjes mogen vragen op de plantenmarkt .
    Ik vraag het mij af .
    Beetje ouderwets plantje , maar het doet het altijd goed .
    gr.grt.ria

Geef een reactie

