Minder mooi (deel 1)

P1190230Buurblogger Marthy schreef onlangs een lekker stukje over lelijk wit plastic tuinmeubilair. Met dat verhaal in mijn achterhoofd en deze meneer op de voorgrond, kreeg ik ineens inspiratie voor een wekelijkse rubriek. De man draagt een overhemd met lange mouwen, een spencer, donkere sokken en donkere schoenen. Bij zijn korte broek! Dat hoef ik toch niet verder uit te leggen, hè? Ik had mijn rubriek ook ‘Moet Niet Mogen’ kunnen noemen maar dat is me te aanmatigend. Ieder moet zich kleden hoe hij/zij wil. Maar er zijn een soort spelregels wat betreft combinaties. Korte broek betekent naar mijn idee ook een sportief shirt, sportieve schoenen, slippers of sandalen. En zeker geen hoog opgetrokken donkere sokken. Hoop, net als Marthy, dat ik niemand beledig?

15 thoughts on “Minder mooi (deel 1)

  1. ik vind het ook erg lelijk maar wat doe je als jeen lieve man heb die met mooi weer een gekleurd hemd draagt bij zijn korte broek en dan aan zijn voeten een paar sokken en slippers. In 45 jaar heb ik dit nog niet kunnen veranderen en zowel onze zonen als kleindohters maken keer op keer opmerkingen maar de sokken blijven, groetjes

      • idd moet mogen en als je ergens loopt voel je de ogen “van de hele wereld”. voor de rest kleedt hij zich wel heel smaakvol

        Dan ga jij toch zeker lekker stralend en trots naast hem lopen als hij smaakvol is. Laat de hele wereld maar kijken en denken, Cisca. Ik weet nu dat jij er niks aan kunt doen :).

  2. Ik heb weleens, in het voorjaar als het wisselend weer is, een kniebroek aan en dan even snel sokken aangetrokken omdat ik koude voeten heb. Als buuf Marie dan onze tuin binnen loopt kijkt ze me bestraffend aan en dan wordt me verteld dat ik er uit zie als een boerin……..

Geef een reactie

