Wie zorgt voor Maria?

P1190163Zomaar een oude stadsmuur in Gubbio. Behoorlijk wat plastic bloemen, twee lichtjes en wat versieringen bij een Mariabeeld. Ik veronderstel dat er een oude dame in de omgeving is, die de boel een beetje bij houdt. We komen dit soort situaties zo vaak tegen dat het ons nauwelijks meer opvalt. Jonge Italianen komen alleen nog maar tijdens Pasen en Kerstmis in de kerk, hoorden we vanmorgen van onze Italiaanse juf. Ik vraag me dan ook af, of we dit soort beelden over één of twee generaties nog steeds in het stadsbeeld zullen aantreffen.

4 thoughts on “Wie zorgt voor Maria?

  1. Wij hebben altijd veel in Zuid-Limburg gewandeld en daar kwam je ook veel Mariabeeldjes tegen maar gelukkig meestal met verse bloemen. Ik vind het wel iets hebben, zonder dat plastic natuurlijk, maar ik ben bang dat het inderdaad zal gaan verdwijnen.

Geef een reactie

