Stiekem jaloers

P1190214P1190217Misschien hebben jullie wel gele kersen, dacht een vriendin met me mee toen ik haar onlangs vertelde dat het met onze kersen weer niks wordt dit jaar. Zelf plukt ze zich hier in Italë helemaal suf aan kersen van eigen boom. Uren is ze aan het ontpitten en bergen kersenjam worden in potten gestort. Ik ben nog maar eens op inspectie gegaan naar onze boom. Het blad ziet er niet gezond uit, er hangen twee gele en één licht rode kers. Dus goede raad is duur. Hoe krijgen we een gezonde kersenoogst? Gelukkig verkopen ze op de markt van Gubbio heerlijke kersen uit het zuiden van het land. Aan een pond hebben we samen meer dan genoeg, Hap, spuug, slik, weg. Scheelt wel een hoop werk.

9 thoughts on “Stiekem jaloers

  1. Vorig jaar stond ik ook kersen te ontpitten om ze in te maken. Toch was er een pitje blijven zitten, waardoor ik tijdens het kerstdiner een stuk van mijn kies miste. De kersenboom is weg, niet daardoor maar hij werd te groot voor de tuin. De vogels aten overigens de meeste kersen op….

  2. Hier had een van mijn twee kersenbomen vorig jaar de takken volhangen, zó vol dat er zelfs genoeg kersen hingen om te plukken. Dit jaar hangt er weinig tot niets. Denk dat er een ziekte in zit.

    • Bij ons zien de blaadjes er sneu en niet echt gezond uit Inge en Marja. We zullen nog een keer biologisch spuiten maar dat levert nu, qua oogst, niets meer op. De boom heeft vol met bloesem gezeten.

Geef een reactie

