Pijlen en trompetten

DSC_0099
Zoals elk jaar wilden we ook deze keer de presentatie van de Balestrieri zien, de kruisboogschieters. Ik verwijs gemakshalve maar even naar mijn gastblog op Ciao Tutti. Daarin schrijf ik vrij uitgebreid over dit spektakel dat de laatste zondag van mei in Gubbio plaatsvindt. Vorig jaar kon ik bijna niet stoppen met het plaatsen van foto’s. We hebben opnieuw genoten van alle moois maar dit keer beperk ik me tot één enkele foto. En nu is het ook over met al die feesten in de stad. Morgen is het juni en gaan we de laatste lenteweken uitbundig alle eer aan doen.

4 thoughts on “Pijlen en trompetten

  1. In (oa) Duitsland hebben we nog één zondag-op-doordeweekse-dag te gaan, aanstaande donderdag is het Fronleichnam oftewel Sacramentsdag. Ooit door voormalige (Engelstalige) collegae vertaald als Happy Cadaver Day 😉

    • Heerlijke humor, die Engelsen. Hier is morgen nog een nationale feestdag maar daar gaan wij niets van merken behalve dan dat de winkels dicht zijn er er geen markt gehouden wordt.

Geef een reactie

