Welles nietes

DSC_0209-001
Deze leukerd staat op ons terrein in het vrije veld. Ook langs de kant van de weg kom ik hem, of haar, geregeld tegen. Het liefst zou ik op door-mij-aangewezen-plekken dit soort blauwe toefjes hebben staan, maar dat lukt dan weer niet. In de natuur groeit van alles waar je het niet wilt hebben en groeit niets waar je het wel wilt hebben. Pogingen met blauwe irissen zijn door mij gestaakt wegens bollenvraat van ‘wilde dieren’. Ik blijf zoeken naar alternatieven. Iemand nog tips? We wonen op 700 meter hoogte, hebben klei en kalkhoudende grond en het kan bovendien hard waaien. In de tussentijd genieten we gewoon van de wilde exemplaren.

9 thoughts on “Welles nietes

  1. Je hebt op mijn blog (goed) gezien dat dit een kleur is die ik mooi vind. Zou ik dus ook laten staan. Hier zou ik zó graag ridderspoor en lupine willen maar ‘dankzij’ de löss willen die hier niet groeien. Dus doen we het maar met alle andere planten en bloemen die het wèl leuk vinden. Ik denk dat lavendel het wel goed zal doen bij jullie maar daar zul je vast wel een hoop van hebben staan.

  2. Het zal je niet verbazen dat ik het ook een leukerd vind.
    Volgens Marthy , keus genoeg …..Blijft de vraag …..
    slaat het aan ?
    gr.grt.ria

  3. Ik kan de foto niet vergroten maar dit lijkt op salie. Er zijn prachtige salviasoorten in veel kleuren, vooral blauw, zou je kunnen proberen. Centranthus ruber, spoorbloem, afgelopen zaterdag op mijn blog, bij mij niet uit te roeien, is ook een poging waard. Nepeta, kattenkruid, blauw. Kijk in de tuinen bij de buren, kan je zien wat daar overleeft. Succes en niet opgeven.

Geef een reactie

