De Chinezen komen

P1190010 We ontdekten vanmorgen een tweede groot Chinees warenhuis in Gubbio. 30.000 artikelen op 1500 vierkante meter, schreeuwen ze trots vanaf de folder. Het plastic en de synthetische kleding knettert je bij binnenkomst tegemoet. We gingen voor een nieuwe waslijn en plakplastic voor in de keukenladen. Meer moet je er ook niet willen kopen. Er liep nog één moeder met kind te winkelen. Het meisje bij de kassa hield haar mobieltje stevig vast en was duidelijk meer geïnteresseerd in de foto’s die ze aan het bekijken was, dan in ons. O ja, voor negenennegentig cent graaide ik nog een zakje zaden mee voor barlottibonen. Ik kreeg keurig één cent wisselgeld van haar. Toch denk ik niet dat wij hier nog vaker zullen komen.

10 thoughts on “De Chinezen komen

  1. Hier in Servie verdwijnen juist de Chinezen omdat ze invoerrehten moeten betalen over hun goederen. En in de meeste winkels van de Chinezen hier hebben ze een tv aan staan met een of andere chinese film en altijd aan het bellen, groetjes vanuit Servie

  2. In Spanje zie je er veel.
    De leukste vindt ik qua naam …..die in Benissa.
    ” El Corte China ” met een knipoog naar El Corte Ingles ,
    het bekende spaanse warenhuis.
    gr.grt.
    ria

  3. Het levert in ieder geval een lekker kleurige foto op en ik moest even opzoeken wat barlottibonen zijn. Ook al kleurig en ik wil graag weten hoe jij ze eet.

    • Heb ze één keer vers gekocht Marthy. Je moet de peulen doppen en de bonen koken. Ze gaan hier vaak in stoofpotten of soep. Ze zien er bijzonder uit maar smaken net als een witte boon. Niet veel aan eigenlijk. Maar ze zijn zo echt Italiaans dat ik ze toch niet kon laten liggen.

Geef een reactie

