DVD’s en pompoenen

DSC_0004
Mijn zaailingen verdienen ineens meer aandacht. Het vensterbankkasje staat buiten. De zon en hogere temperaturen van de afgelopen week zorgen voor de kiemkracht. Maar ja. Hoe verder nu de temperatuur weer zakt? De pompoenen zijn onder glas in de koude bak gezet. Nou maar hopen dat ze dat niet erg vinden. Geïnspireerd door deze vrouw wil ik kijken of we meer zelf kunnen opkweken in plaats van planten kopen. Het zal mij benieuwen. De avonden zijn inmiddels weer zo fris dat we aan het eind van de middag op de bank gaan zitten met thee en een dvd. Eén serie hebben we al afgerond, die van Penoza. Nu net begonnen in House of Cards. En als het fris blijft, hebben we nóg een serie liggen. Van de pompoenzaden hield ik ook wat achter voor in de herkansing. Linksom of rechtsom: we zijn niet voor één gat te vangen. Al hebben we wel een grote voorkeur voor zon.

8 thoughts on “DVD’s en pompoenen

  1. Een van de leukste dingen van een moestuin vind ik het zien opkomen van de zaadjes, de beste plantjes eruit kiezen en overpotten en uiteindelijk in de tuin zetten. Een klein wonder dat al dat groen uit zo’n klein zaadje kan komen!! De wortels zijn nog groter dan wat je boven de grond ziet. Puur genieten!!

  2. Je moet wel een redelijke daap zijn als je geen courgettes kan kweken hoor! Je hoeft er ook niet heel de dag bij te blijven staan he dus dat komt helemaal goed joh 😉

  3. Wanneer ik denk,aan de tijd die het duurt voordat een zaadje een plantje is
    ter grootte van een gekochte plant …is voor míj de keuze al gemaakt .
    Niet zo veel geduld , denk ik.
    Vind kraambedden wel leuk gevonden . Succes
    Gr.Grt.
    Ria

Geef een reactie

