Meditatie

DSC_0006
Een verstild beeld. Als je goed kijkt, zie je een man en een reiger langs het Rijn Schiekanaal. Het gaat me om die man. Vrijwel dagelijks zit hij in lotushouding aan de waterkant. Gewoon op de harde stenen in een volkomen ontspannen toestand. Ogen gesloten. Dat laatste weet ik omdat ik met de verrekijker heb zitten loeren. Erg hè? Maar ja, die kijker staat naast de bank voor als we vogelaar spelen. Ik vind het zo wonderlijk maar ook mooi dat iemand in het drukke centrum van Delft een plaats weet te vinden om even geheel naar binnen te keren. Meestal is het druk om hem heen met roeiers, hondenwandelaars en brommers. Daar trekt de man zich niets van aan. Na afloop strekt hij zich een paar keer en wandelt op zijn gemak de zijstraat in.

4 thoughts on “Meditatie

  1. Maar waarom doet zo’n man dit niet gewoon thuis in de kamer? Heeft hij een boodschap?
    Je zou vanaf deze plek elke dag een foto kunnen maken en dan de auto’s vergelijken zoals ze daar geparkeerd staan…

    • Volgens mij doet de man het louter voor zichzelf en zoekt hij de buitenlucht op. En tja Henny, mensen hebben toch meer mijn belangstelling dan geparkeerde auto’s. Al doet het Lelijk Eendje van eergisteren misschien anders vermoeden…

  2. Heel bijzonder .
    Wat ook bijzonder is , wij zijn na meer dan een week weer ” aangesloten ”
    Tante KPN krijgt van ons allang geen hoofdprijs meer …..

    Geef iedere dag de kans… de mooiste van je leven te worden.
    Grote Groet,
    Ria

Geef een reactie

