Eend

P1180913
Al heel wat keren ben ik eraan voorbij gelopen. Maar toen ik vanmorgen op zoek ging naar iets origineels op fotogebied kwam deze eend op mijn pad. Dat hij APK-keuringen doorkomt, lijkt mij een wonder gezien de roestvorming onder de deuren. Maar er wordt nog steeds in gereden want toen ik later vandaag weer door de Delftse Doelenstraat liep, stond hij er niet meer. Ik heb weinig met auto’s, hoor. Zie het meer als handig vervoermiddel op vier wielen. Een kleine uitzondering vormt toch wel dit nostalgische exemplaar. En mijn schoonzusje uit Australië begint te glimmen van sentiment, sure she does.

5 thoughts on “Eend

  1. Nostalgie! ik had eens een Diane appellgroen, tja het is geen echte eens maar een zusje.
    Ik had trouwens wel een échte Solex!

    • Grappig dat deze foto zoveel nostalgie oproept Mariet. Die groene Diane kan ik me nog herinneren! Een echte solex was ook stoer destijds. Ik was helemaal weg van de Mobylette maar reed op een soort nepversie.

Geef een reactie

