Boekenweek

DSC_0002-001
Morgen begint de boekenweek. Voor de tachtigste keer wordt met een nationale actie het boek en het lezen gepropageerd. Ik vraag me altijd af of mensen die nooit lezen op zo’n manier overgehaald kunnen worden. Voorlezen, stimulans op school en thuis dat zal zéker helpen om lezers te kweken. Ik heb mijn eigen kleine project eindelijk gerealiseerd. Voor buren startte ik een minibieb in ons gebouw. Het kringloopkastje dat ik hiervoor op wilde knappen, blijkt niet te voldoen. De boeken staan nu voor een proefperiode in een krat. Ik ben benieuwd of het aanslaat. Zelf heb ik in deze periode weinig rust tot lezen en ben hevig aan ‘de brei’. Lezen komt wel weer in Italië. Hoewel? Daar wacht de tuin.

7 thoughts on “Boekenweek

  1. Mijn zonen waren nooit, zijn geen, worden nooit lezers, helaas. Dat hebben ze van hun vader en niet van mij. Ik lees graag, heel graag. Weliswaar stukken minder dan vroeger dankzij bloggen, breien en – ook hier – binnenkort weer de tuin. Ook ik ben nieuwsgierig: wat staat er op je pennen?

    • Voor Ria en Inge: het wordt een zeer losgebreide shawl. Bolletje wol van de Action, (€ 1,95) in aflopende kleuren blauw. Alleen maar recht gebreid. Als de bol op is, brei ik de uiteinden aan elkaar, slinger het geval een maal dubbel om mijn nek et voilà. Zie verder mijn antwoord aan Marthy.

Geef een reactie

