Gubbio

DSC_0016
Wij gaan in de winter niet meer naar Gubbio. Teveel gedoe en te leuk om de feestdagen met familie in NL door te brengen. Maar stel: je bent dezer dagen in Umbrië. Dan is het zeer de moeite waard om de mooie Middeleeuwse stad die Gubbio is, te bezoeken. Vanaf vandaag is daar de grootste kerstboom ter wereld te bewonderen en die wordt dit jaar ontstoken door de paus. Ik schrijf er over in mijn gastblog op Ciao Tutti dat je hier of onder het kopje ‘Dag allemaal’ boven in mijn blog kunt lezen. Zelf tuigen wij vandaag ook een kerstboom op in de centrale hal van ons Delftse huis. En elk jaar roep ik dat ik het te snel na Sinterklaas vind. Maar niemand die naar me luistert.

7 thoughts on “Gubbio

  1. Ja , erg leuk de gastblog in Ciao Tutti .
    Het is wel heel bijzonder die grote kerstboom tegen de berg aan .
    Wen er maar aan , die snelle overgang van Sint naar Kerst .
    En hopen dat de Sint-traditie wel ” blijft bestaan ” ….
    Sfeervolle december maand toegewenst .
    Gr.Grt.
    Ria

    • Die Sint-traditie blijft bestaan hoor Ria, daar zorgen we zelf immers voor? En tja die snelle overgang van het ene feest naar het andere, die hoeft voor mij niet en thuis kan ik me daar deels ook onttrekken. Straks gezellig de boom optuigen met de buren, brengt me (te) snel in de juiste sfeer.

Geef een reactie

