Molen de Vlieger

P1180294P1180295-001Omdat ik na een bezoek aan mijn ouders in Leidschendam nog even een boek ging uitlenen aan een vriendin, besloot ik te stoppen voor een foto op mijn favoriete Voorburgse plekje. In het dichtbebouwde stedelijke gebied is hier een landelijke illusie gecreëerd. Vanaf een afstand is lastig te zien dat er flats staan en de sprinter op korte afstand voorbij raast. Maar als je op de kleine foto klikt, zie je de stad op de achtergrond. Ik heb geen verstand van ruimtelijke ordening, maar ik beschouw dit nog steeds als een goed gelukt project. Molen de Vlieger werd namelijk in zijn geheel verplaatst omdat ie in de loop der tijd door bebouwing aan het zicht was onttrokken.

2 thoughts on “Molen de Vlieger

Geef een reactie

