Mensen op maandag

DSC_0010
Dit stel trof ik onlangs in Delft. De situatie leek me niet erg harmonieus. Terwijl het er ’s morgens nog zo veelbelovend had uitgezien om lekker samen te gaan vissen. Maar ja, dan moet zij zo nodig weer een paar kattige opmerkingen maken over het tegenvallend visresultaat. ‘Laat me nou maar’ had hij gezegd. ‘We zitten hier toch lekker in het zonnetje? Het gaat om de ontspanning.’ Maar zij was maar door blijven kwebbelen vooral over dingen die niks met vissen te maken hebben. ‘Ga jij effe lekker een stukkie fietsen’ zei hij wijzend richting Delftse Hout. En rij gerust het grote rondje. Moet jij eens kijken hoeveel er bij terugkomst in het leefnetje hangt.’

12 thoughts on “Mensen op maandag

    • Leuk is dat, hè Gusta? Als ik over dit stel nog langer door fantaseer, bedenk ik hun levensgeschiedenis, andere liefhebberijen en desnoods hun interieur er met gemak ook nog bij. En het allerleukste zou dan zijn dat bij verificatie er niks van klopt.

Geef een reactie

